Doorstroomregeling master 2 (UL -> EUR)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: Doorstroomregeling master 2 (UL -> EUR) Auteur: nemesis BerichtGeplaatst: za 30 jul 2005 16:24
    —
Beste mensen,

Helaas kan ik in Leiden aankomend studiejaar geen master volgen omdat ik 175 ects ipv de volle 180 ects behaald heb. Nu vraag ik mij af of ik wel in Rotterdam de master kan volgen.

In Rotterdam hanteren ze voor de eigen studenten dat ze minimaal 150 ects behaald moeten hebben om in te stromen in de master. Voor studenten van andere universiteiten geldt onverkort het behalen van alle vakken ofwel het bachelor diploma.

Qua vakken komt het curriculum van Rotterdam sterk overeen met Leiden. Zodoende lijkt het mij zo te zijn dat als ik mij inschrijf voor de bachelor opleiding in Rotterdam dat ik vrijwel overal een vrijstelling voor zal krijgen, althans in ieder geval voor 150 ects. Dus kan ik me daar ahw in een "split second" inschrijven voor de master... Wink

Wat vinden jullie hiervan???

Groeten.

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 30 jul 2005 16:43
    —
Hm, op zich een creatief idee.

Heb je een idee over hoe lang het duurt voordat je zekerheid kunt hebben over de vrijstellingen?

Laat je ons weten of het lukt?

#3:  Auteur: nemesis BerichtGeplaatst: di 02 aug 2005 11:06
    —
@tiksimone,

heb geinformeerd en het is mogelijk Very Happy

#4:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 02 aug 2005 11:07
    —
Hou je er ook rekening mee dat het overstappen naar een andere uni negatieve gevolgen kan hebben voor je civiel effect ?

Het lijkt mij verstandig bij zo'n overstap vooraf zeker te zijn dat je civiel effect (indien gewenst Smile ) geen 'gevaar' loopt.



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl